Згідно з Законом України від "Про
ціни та ціноутворення" в Україні використовуються вільні, державні
фіксовані та регульовані ціни - граничні рівні цін або граничні відхилення від
державних фіксованих цін.
При здійсненні експортних та імпортних операцій в
розрахунках із зарубіжними партнерами застосовуються контрактні ціни,
які формуються відповідно до цін і умов світового ринку.
Вільні ціни встановлюються
на всі види товарів, за винятком тих, з якими здійснюється державне
регулювання. Вільні ціни визначаються суб'єктами господарювання самостійно за
згодою сторін, а у внутрішньогосподарських відносинах - також за рішенням
суб'єкта господарювання.
Державні
фіксовані і регульовані ціни встановлюються на ресурси, які значно впливають на загальний рівень і
динаміку цін, а також на товари, які мають суттєве соціальне значення для
населення.
Переважна більшість товарів у торгівлі реалізується
за вільними цінами, які поділяються на договірні і на ціни, що їх підприємство
встановлює самостійно.
Під час ціноутворення на торговельному підприємстві
враховуються як зовнішні чинники, які
впливають на ціни (співвідношення між попитом і пропозицією, споживчі
властивості товару, конкурентні відносини, місцерозташування підприємства
тощо), так і внутрішні чинники
(інформація про витрати підприємства, можливість їх покриття). Правильна цінова
політика підприємства має вплив на покращення важливих показників його
діяльності: обсяг товарообігу і розмір валового прибутку від реалізації
товарів.
Торговельні підприємства використовують такі види цін: ціна виробника (продавця);
ціна покупця (купівельна); оптова ціна; роздрібна ціна; закупівельна ціна тощо.
Оптова ціна - це ціна продажу
партії товару, який надходить у торговий обіг у порядку оптової
купівлі-продажу. Складається з ціни виробника і оптової надбавки.
Роздрібна ціна - це ціна
продажу одиниці товару, який надходить у торговий обіг у порядку роздрібної
купівлі-продажу.. Роздрібна ціна складається з ціни виробника чи оптової ціни і
роздрібної торгової націнки.
Торгова
надбавка (націнка), як різниця між ціною продажу і ціною закупівлі товару, забезпечує продавцю
покриття витрат обігу з продажу даного товару та одержання прибутку.
Визначення
вільних цін за якими реалізуються товари, передбачає:
-визначення первісної вартості (собівартості) товару;
-визначення торгових націнок; -визначення у ціні товару податку на додану
вартість .
Комментариев нет:
Отправить комментарий