четверг, 4 июня 2015 г.

Види цін в торгівлі. Порядок їх формування.

Згідно з Законом України від  "Про ціни та ціноутворення" в Україні використовуються вільні, державні фіксовані та регульовані ціни - граничні рівні цін або граничні відхилення від державних фіксованих цін.
При здійсненні експортних та імпортних операцій в розрахунках із зарубіжними партнерами застосовуються контрактні ціни, які формуються відповідно до цін і умов світового ринку.
Вільні ціни встановлюються на всі види товарів, за винятком тих, з якими здійснюється державне регулювання. Вільні ціни визначаються суб'єктами господарювання самостійно за згодою сторін, а у внутрішньогосподарських відносинах - також за рішенням суб'єкта господарювання.
Державні фіксовані і регульовані ціни встановлюються на ресурси, які значно впливають на загальний рівень і динаміку цін, а також на товари, які мають суттєве соціальне значення для населення.
Переважна більшість товарів у торгівлі реалізується за вільними цінами, які поділяються на договірні і на ціни, що їх підприємство встановлює самостійно.
Під час ціноутворення на торговельному підприємстві враховуються як зовнішні чинники, які впливають на ціни (співвідношення між попитом і пропозицією, споживчі властивості товару, конкурентні відносини, місцерозташування підприємства тощо), так і внутрішні чинники (інформація про витрати підприємства, можливість їх покриття). Правильна цінова політика підприємства має вплив на покращення важливих показників його діяльності: обсяг товарообігу і розмір валового прибутку від реалізації товарів.
Торговельні підприємства використовують такі види цін: ціна виробника (продавця); ціна покупця (купівельна); оптова ціна; роздрібна ціна; закупівельна ціна тощо.
Оптова ціна - це ціна продажу партії товару, який надходить у торговий обіг у порядку оптової купівлі-продажу. Складається з ціни виробника і оптової надбавки.
Роздрібна ціна - це ціна продажу одиниці товару, який надходить у торговий обіг у порядку роздрібної купівлі-продажу.. Роздрібна ціна складається з ціни виробника чи оптової ціни і роздрібної торгової націнки.
Торгова надбавка (націнка), як різниця між ціною продажу і ціною закупівлі товару, забезпечує продавцю покриття витрат обігу з продажу даного товару та одержання прибутку.
Визначення вільних цін за якими реалізуються товари, передбачає:
-визначення первісної вартості (собівартості) товару; -визначення торгових націнок; -визначення у ціні товару податку на додану вартість .



Комментариев нет:

Отправить комментарий