четверг, 4 июня 2015 г.

Поняття про бухгалтерські документи. Класифікація документів.

Документ – безперечне письмове свідчення про здійснені господарські операції.
Документ може бути оформлений на паперових носіях або на машинних.
Кожен документ має обов’язкові реквізити: назва, дата, короткий зміст господарської операції, одиниці виміру, посаді осіб, що відповідають за здійснення господарських операцій, печатка ставиться на зовнішніх документах і на фінансових.
Класифікація документів:
За ступенем узагальнення:
-          Первинні (накладна)
-          Зведені (оборотна відомість)
За способом використання:
-          Разові (податковий касовий ордер)
-          Накопичувальні
За місцем складання:
-          Зовнішні (форми звітності)
-          Внутрішні (накладна – вимога)
За призначенням:
-          розпорядчі (накази)
-          виконавчі (видатковий касовий ордер)
-          комбіновані
-          бухгалтерського оформлення (рахунки бух. обліку)
По кількості позицій:
-          однопозиційні
-          багатопозиційні
Після перевірки документи підлягають подальшому опрацюванню:
- групування документів
- таксування
- контирування або бух. кореспонденція
- включення до облікових регістрів
При прийомі документів вони перевіряються:
- По формі
- Арифметична перевірка
- Нормативна перевірка: кожна операція повинна бути здійснена відповідно до указу, ліцензії.
Документообіг – шлях документів від початку їх створення або одержання від інших підприємств, а також їх опрацювання, перевірка і передача до архіва.


Комментариев нет:

Отправить комментарий